Azets, cea mai mare firmă de servicii contabile din Sibiu: „Am găsit aici oameni implicați și entuziaști”
Prezentă pe piața din Sibiu din 2008, dar sub o altă denumire, Azets a crescut accelerat îndeosebi în ultima perioadă devenind cea mai mare companie de servicii de consultanță în afaceri, servicii de contabilitate și salarizare din zonă. Compania cu sediul central la Sibiu și puncte de lucru în alte trei orașe ale României urmărește un plan de creștere și în perioada imediat următoare, numărul preconizat de angajați fiind de 1.000.
Azets este rezultatul schimbării acționariatului diviziei Visma Services, operațiune derulată în cursul anului 2016. Compania a crescut exponențial în ultimii patru ani, ajungând de la 32 de angajați la aproximativ 550 în prezent. Cea mai mare parte a angajaților lucrează la sediul central din Sibiu. De doi ani, compania este prezentă și în Alba Iulia, unde functionează în două locații, iar de anul acesta Azets s-a extins și la Timișoara, urmând ca din toamnă să devină funcțional și punctul de lucru din Brașov. La nivel internațional, compania ale cărei servicii se adresează țărilor scandinave, numără în prezent aproximativ 2.500 de angajati.
De la două, la șapte etaje
Sediul principal al Azets la Sibiu este în Centrul de Afaceri de pe strada Nicolaus Olahus. În 2013, când compania a început să funcționeze aici, erau utilizate două etaje. În prezent, activitatea Azets se desfășoară în șapte etaje ale Centrului de afaceri. Iar numărul de angajati este preconizat să crească în continuare.
„Dorim să creștem la 1.000 de angajați, aceasta este următoarea țintă, de atins în termen mediu. Majoritatea angajatilor noștri sunt economiști, aceștia reprezintă focusul nostru, avem doar la Timișoara echipa de suport a grupului“, arată Alina Burja, managing director al Azets.
Economiștii companiei lucrează cu clienți din Norvegia, Suedia, Danemarca și Finlanda. Odată cu schimbarea acționariatului, unul majoritar britanic, este de așteptat ca portofoliul de clienți să se îmbogătească și cu firme din Marea Britanie. Colaborarea cu firmele străine nu ridică, însă, probleme de ordin profesional, arată reprezentanții Azets.
„În proporție de 90%, contabilitatea este aceeași în toată lumea. Ceea ce diferă este fiscalitatea. Însă foarte diferit nu este, depinde de nivelul de cunoștințe, experiență și de adaptabilitate. Colaboratorii noștri sunt, în general, tineri, vorbitori de engleză și se pot adapta relativ repede“, explică Alina Burja.
Managing directorul companiei Azets arată că Sibiul se dovedește o foarte bună piață pentru forța de muncă necesară.
„Nu am fi putut ajunge aici într-un timp atât de scurt fără oameni buni. Iar asta în condițiile în care suntem destul de severi la selecție. De exemplu, primim în jur de 250 de CV-uri lunar, din care invităm la interviuri aproximativ 80 de persoane și angajăm 20. Deci nu se trece chiar atât de ușor, mizăm pe profesionalism“, dezvăluie Alina Burja.
Perspectivele Azets
Aflată în continuă expansiune, Azets este prezentată drept compania care oferă pentru angajați reale posibilități de a evolua. „Investim mult în angajați, există evaluări permanente și beneficii extra oferite angajaților. Suntem o organizație într-o continuă creștere și nu doar pe un palier, ci la toate nivelurile ierarhice ale companiei“, explică cei din conducerea Azets.
Printre beneficii se numără asigurări private de sănătate, de pensie, abonamente la săli de sport, abonamente la competiții sportive (din 2017 Azets este partener al CSU Sibiu și CS Măgura Cisnădie) sau evenimente culturale. Pentru angajați mai sunt organizate team-buildinguri, ieșiri pe echipe, petreceri cu ocazia Crăciunului, a zilei de 8 Martie și a altor sărbători de acest gen.
„Unul din avantajele unui astfel de loc de muncă este faptul că limba engleză este exersată zi de zi. Este un lucru care poate suna desuet, pentru că toată lumea spune că vorbește limba engleză în ziua de azi. Dar noi am avut posibilitatea să urmărim evoluția angajaților noștri în ceea ce privește abilitățile de exprimare în limba engleză și putem spune că aici chiar se perfecționează. Nu este un aspect de neglijat”, spune Alina Radu, human resources manager la Azets.
Angajații Azets au oportunitatea de a-și practica meseria lucrând cu cele mai recente tehnologii din domeniu, cu aplicatii dedicate, având în vedere că în zona de nord a continentului, contabilitatea și sistemele de payroll sunt digitalizate la un grad foarte ridicat, fiind evitat lucrul cu volume mari de tipărituri.
„Consider că mi-a deschis noi porți în carieră“
Compania Azets are și programe de internship, atât pe timpul școlii, cât și în timpul vacanțelor. Cu toate acestea, reprezentanții societății arată că se adresează nu doar persoanelor cu studii superioare care tocmai au absolvit.
„Avem și seniori în companie și ne dorim mai mulți. Este nevoie, deoarece avem proiecte care necesită și un ochi mai experimentat, iar maturitatea și experiența își spun cuvântul. Sunt oportunități destule pentru persoanele cu experiență, deși media de vârstă în cadrul companiei este de 27 de ani și nu vrem să existe senzația că suntem înclinați către proaspeții absolvenți. Este loc pentru toate categoriile atâta timp cât există competență și interes pentru meserie”, mai explică Alina Radu.
Indiferent de poziția ori experiența cu care au venit ori pe care au căpătat-o între timp în companie, angajații Azets punctează o serie largă de beneficii ale poziției lor. Spre exemplu, Roxana Radi, payroll consultant, care a făcut primul pas în cariera profesională în compania cu sediul în Centrul de Afaceri.
„Am ales Azets pentru reputația sa deosebită și pentru faptul că această companie este în continuă creștere. Fiind primul meu loc de muncă am rămas plăcut impresionată de tot ceea ce se întâmplă într-o multinațională de anvergura acesteia, consider că mi-a deschis noi porți în carieră. Pot spune că am găsit mediul potrivit dezvoltării unei cariere pe termen lung, datorită atmosferei plăcute, datorită colegilor primitori, dar și pentru că există posibilitatea de avansare. Pentru mine, Azets înseamnă inovație, profesionalism și dezvoltare“, explică Roxana Radi.
De aproape patru ani este alături de Azets și Adrian Motronea, aflat în prezent în poziția de team leader. Pe acest post a avansat la doi ani de la angajare.
„Am început să lucrez în compania Azets din noiembrie 2013, pe unul din proiectele de Accounting – Norvegia, pe o poziție de consultant. După doi ani în care am ajuns să cunosc compania și taskurile pe care le aveam de realizat, am simțit că sunt pregătit pentru o nouă provocare și astfel am aplicat pentru o pozitie de Team Leader. Sunt recunoscător pentru această oportunitate de a coordona una din echipele companiei și sunt deschis pentru noi provocări care să mă ajute să mă dezvolt profesional“, spune Adrian Motronea.
El arată că, în cele din urmă, activitatea din cadrul companiei Azets și-a pus amprenta și asupra dezvoltării sale personale.
„Am găsit aici o echipă tânără care de-a lungul anilor s-a dezvoltat foarte mult, un mediu de lucru plăcut, oportunitatea de a cunoaște și a colabora cu niște oameni implicați și entuziaști și nu în ultimul rând avantajul de a lucra într-un mediu multi-cultural, de a fi expus diversității și de a mă familiariza cu felul de a fi, de a vedea și de a face lucrurile al colegilor din țările nordice. Când lucrezi zilnic împreună cu astfel de persoane e imposibil să nu dobândești un nivel superior de întelegere, toleranță și încredere. Pentru mine, Azets înseamnă respect, profesionalism și dezvoltare“, adaugă Adrian Motronea.
Articol publicat în Turnul Sfatului.